SimOnlyDiscount > Blog >

Je sim only abonnement opzeggen?

SimOnlyDiscount

Een vraag die we vaak krijgen, is hoe je een sim only abonnement kunt opzeggen. Soms ben je gewoon niet helemaal tevreden met je provider. De dekking valt tegen of je hebt een beter aanbod gezien. Stap je over zonder nummerbehoud? Dan is het goed om even te lezen hoe je het huidige sim only abonnement opzegt!

Inleiding

We hebben per provider uitgezocht hoe jij je abonnement kunt opzeggen. Klik op de naam van de provider om direct naar de goede instructies te gaan:

Simyo opzeggen

Simyo opzeggen

Voor je je Simyo sim-only abonnement opzegt, is het handig om even te checken of je een maand- of jaarabonnement hebt. Het Simyo maandabonnement is maandelijks opzegbaar, waar een Simyo jaarabonnement pas opzegbaar is 1 jaar nadat het abonnement ingegaan is. Een maandelijks opzegbaar abonnement moet voor de laatste dag van de huidige maand opgezegd worden, dan stopt je abonnement vanaf de eerste dag van de volgende maand. Een jaarabonnement kun je vanaf 2 maanden voor de einddatum opzeggen. Bij dit abonnement geldt een opzegtermijn van 1 maand, waardoor je op z’n laatst 1 maand van tevoren dit abonnement op moet zeggen. Zo niet, dan loopt je abonnement nog 1 maand langer door. Als je je abonnement wilt opzeggen, moet je inloggen op ‘Mijn Simyo’. Onder het tabblad ‘mijn gegevens’ vind je de knop ‘abonnement opzeggen’, waar je je abonnement kunt opzeggen.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten? Het is dan vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor de beste deal.

T-Mobile opzeggen

T-Mobile opzeggen

Je T-Mobile sim-only abonnement kan zowel telefonisch, online of per post opgezegd worden. Wil je je abonnement telefonisch opzeggen, bel dan met T-Mobile Klantenservice via 0800 8104 (bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 – 20:00 en zaterdag tussen 09:00 – 17:30 uur). Wil je liever per post opzeggen? Stuur je opzegging dan naar: T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag. Vermeld in je brief in ieder geval: het telefoonnummer van het abonnement, je klantnummer (deze staat op je factuur) en je naam en adresgegevens. Wil je je abonnement online opzeggen? Dan kan dit via het online opzegformulier van T-Mobile doen, te vinden op de websitepagina ‘Abonnement opzeggen’. Hier kun je zelf de datum van opzeggen kiezen. Na opzeggen ontvang je altijd een bevestiging van je opzegging per e-mail of brief.

Wil je je oude abonnement opzeggen omdat je een nieuw sim-only abonnement wilt afsluiten? Het is dan vaak een goede keuze om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor de beste deal.

Robin Mobile opzeggen

Robin Mobile opzeggen

Je Robin Mobile sim-only abonnement kan op ieder moment opgezegd worden. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar opzeggen@robinmobile.nl, met hierin vermeld: je mobiele nummer, je PUK-code en de reden waarom je je abonnement opzegt. Let erop dat je op zijn laatst 10 werkdagen voor je volgende incasso je opzegging doorgeeft, zodat de automatische incasso voor de volgende periode stopgezet kan worden. Mocht je extra tegoed hebben, zorg er dan voor dat je dit opmaakt voordat je je abonnement stop zet. Er wordt geen geld terug gegeven vanuit Robin Mobile.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten? In veel gevallen is het makkelijker om door je nieuwe provider te laten regelen. Je nieuwe provider zegt dan je oude abonnement op (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor de beste deal.

hollandsnieuwe opzeggen

hollandsnieuwe opzeggen

Je hollandsnieuwe sim-only abonnement opzeggen kan vanaf 60 dagen voor het einde van je abonnement en/of contractdatum of als je contract al is afgelopen en je abonnement automatisch iedere maand wordt verlengd. Om je abonnement op te zeggen, moet je inloggen op ‘mijn hollandsnieuwe’. Selecteer hier het mobiele nummer dat je wilt opzeggen, ga op de overzichtspagina naar ‘je aansluiting’ en klik op ‘wijzig’. Onderaan dit scherm klik je op de knop ‘opzeggen’. Bevestig dit hierna door op ‘ja, stop mijn abonnement’ te klikken. Wil je je opzegging alsnog annuleren, dan kan dat met de knop ‘intrekken’ tot 5 werkdagen voor de einddatum van je contract.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten met nummerbehoud? Veel providers geven je de optie om je oude abonnement op te zeggen met nummerbehoud als je bij hen een nieuw abonnement afsluit. Voor de voordeligste sim-only abonnementen kijk je hier.

Simpel opzeggen

Simpel opzeggen

Je kan je Simpel sim-only abonnement opzeggen vanaf 1 maand voor de einddatum van je contract. Is je contract al afgelopen? Dan kun je je abonnement op ieder moment opzeggen, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt. Opzeggen kan telefonisch via de klantenservice op 088 100 5757 (er geldt een normaal tarief, bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 21:00 en op zaterdag tussen 10:00 – 17:00). Simpel stuurt je een bevestiging van je opzegging via e-mail.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten én je oude nummer bewaren? Het is dan vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen. Kijk hier voor de beste deal.

Youfone opzeggen

Youfone opzeggen

Je kan je Youfone sim-only abonnement opzeggen vanaf 2 maanden voor de einddatum van je contract. Een maandabonnement kan altijd opgezegd worden, de opzegtermijn die hierbij geldt, is 1 maand. Om je abonnement op te zeggen, kun je een e-mail sturen naar support@youfone.nl (vermeld hier je klantgegevens en dat je je abonnement wilt opzeggen). Daarnaast kun je via het contactformulier op ‘MyYoufone’ ook een ticket sturen. Ook kun je contact opnemen met onze klantenservice via het gratis 1200 nummer of 088-222 9 222.

Een nieuw, voordeliger sim-only abonnement afsluiten? Kijk dan hier voor de beste deal. Je nieuwe provider zegt in veel gevallen je oude abonnement voor je op (alleen in het geval van nummerbehoud).

Vodafone opzeggen

Vodafone opzeggen

Je Vodafone sim-only abonnement kan pas opgezegd worden nadat je contract verlopen is. Wil je je abonnement eerder opzeggen? Dan zal Vodafone een afkoopsom berekenen. Als je je abonnement wilt opzeggen, zoek dan in ‘My Vodafone’ (of de ‘My Vodafone’ app) het formulier ‘online opzeggen’ en vul deze in. Je kunt kiezen tussen je abonnement en nummer opzeggen en je abonnement opzeggen met nummerbehoud.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten? Het is dan vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). De beste deals voor nieuwe sim-only abonnementen vind je hier.

KPN opzeggen

KPN opzeggen

Wil je je KPN sim-only abonnement opzeggen? Houd dan rekening met 1 maand opzegtermijn. Zeg je je abonnement eerder op dan voor de einddatum van je contract, houd dan rekening met een afkoopsom. Het makkelijkst is op je sim-only abonnement telefonisch op te zeggen. De online klantenservice van KPN is altijd gratis bereikbaar via 0800 0402. Daarnaast kun je je abonnement ook schriftelijk opzeggen door een brief te schrijven naar de KPN Klantenservice, T.a.v. Opzeggen, Postbus 235, 2400 AE Alphen aan den Rijn. Vermeld in deze brief in ieder geval je naam, adres en woonplaats, telefoonnummer (wanneer mogelijk vast nummer), geboortedatum, contractnummer van het op te zeggen abonnement, rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven, gewenste datum van opzegging, welke producten je op wilt zeggen (in dit geval je sim-only abonnement) en de reden van opzegging. Houd rekening met een verwerkingstermijn van 2 weken. Geadviseerd wordt om deze brief aangetekend te versturen. Daarnaast kun je het online formulier ‘ik wil online opzeggen’ invullen. Na het invullen van het formulier wordt je door KPN teruggebeld, waardoor de verwerktijd van het opzeggen op deze manier langer zal zijn.

Een nieuw sim-only abonnement met nummerbehoud afsluiten? Het is dan vaak een betere optie om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen. Kijk voor de beste deal hier.

Telfort opzeggen

Telfort opzeggen

Je Telfort sim-only abonnement opzeggen? Dat kan vanaf 1 maand voor het einde van je contract. Zeg je je abonnement eerder op dan voor de einddatum van je contract, houd dan rekening met een afkoopsom. De verwerktijd van het opzeggen van je abonnement bedraagt 1 maand. Zorg er dus voor dat je op zijn laatst 1 maand voordat je je abonnement op wilt zeggen contact opneemt met Telfort. Als je je abonnement wilt opzeggen, bel dan 088-7650072 (er gelden normale belkosten, bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 21:00 en zaterdag tussen 10:00 - 17:00). Wil je opzeggen zonder deze telefoonkosten? Zoek op de websitepagina ‘opzeggen mobiel abonnement’ naar de knop ‘laat je direct gratis terugbellen’.

Mocht je een nieuw sim-only abonnement af willen sluiten, omdat deze bijvoorbeeld voordeliger is, is het vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor een goede deal.

Tele2 opzeggen

Tele2 opzeggen

Bij het opzeggen van je Tele2 sim-only abonnement geldt een standaard opzegtermijn van 1 maand. Na het aflopen van je contract kun je je abonnement op elk gewenst tijdstip opzeggen, waarbij de maand opzegtermijn ingaat op de dag dat de opzegging ontvangen wordt. Als je opzegt voor het einde van je contract, houd dan rekening met een langere opzegtermijn en extra kosten. Wil je je abonnement het liefst telefonisch opzeggen? Bel dan 020 754 4465 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 20:00 en zaterdag van 09:00 – 18:00). In het keuzemenu, kies de optie ‘Mobiel abonnement’. Liever online je abonnement opzeggen? Zoek dan op de websitepagina ‘Abonnement opzeggen’ naar de knop ‘Online opzeggen’ en vul het forumlier in. Let hierbij wel op dat je een bevestiging ontvangt van Tele2, anders is je opzegging niet succesvol opgestuurd. Ook is het mogelijk je abonnement per brief op te zeggen. Stuur een brief naar: Tele2 Nederland B.V, Postbus 289, 2400 AG Alphen aan den Rijn. Vermeld in deze brief je klantgegevens en dat je je abonnement wilt opzeggen.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten? Het is dan vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor de beste deal.

Ben opzeggen

Ben opzeggen

Je Ben sim-only abonnement kan op ieder moment opgezegd worden vanaf het moment dat je contract afgelopen is, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement opzeggen voordat het contract afgelopen is, dan worden er extra kosten in rekening gebracht. Om je abonnement op te zeggen, kun je gratis naar de Ben klantenservice bellen via 1200 op je mobiele Ben nummer of via 0900 0401405. Ook kun je je abonnement per brief opzeggen, door je opzegging te sturen naar: Ben Klantenservice, Postbus 13016, 2501 EA Den Haag. Vermeld in deze brief het telefoonnummer van het abonnement, je klantnummer (deze staat op je factuur), je naam, adresgegevens en geboortedatum. De laatste mogelijkheid om je contract op te zeggen is door in te loggen op ‘Ik Ben’ en via het online formulier dat hier te vinden is je verzoek tot opzegging door te geven. Na verwerking van de opzegging ontvang je vanuit Ben een e-mail ter bevestiging.

Een nieuw sim-only abonnement afsluiten? Het is dan vaak mogelijk om je nieuwe provider je oude abonnement op te laten zeggen (alleen in het geval van nummerbehoud). Kijk hier voor de beste deal.